«Барви навчання…» – розпочинаємо новий проект разом із KLANZA

Карантин все ще триває, але нам вдалося подолати кордони. Вже незабаром ми розпочинаємо новий польсько-український освітній проект «Барви навчання – застосування сучасних методів навчання в українській початковій школі» спільно з нашими партнерами з Польського товариства педагогів та аніматорів KLANZA. Підтримку для реалізації цього проекту нам вдалося отримати завдяки перемозі у конкурсі партнерських проектів програми RITA.

Проект триватиме з 1 червня до кінця року. Його спрямовано на вчителів початкових класів з українських шкіл. Упродовж наступного півріччя тренери KLANZA проведуть для українських вчителів цикл вебінарів, які охоплюватимуть такі тематичні блоки:

ПРИРОДНИЧА ОСВІТА

  • пропозиція навчальної діяльності, яка базується на активних методах, які поглиблюють контакт учня з природою;
  • приклади ігор, які дають учням змогу ознайомитися з будовою дерев, їх значенням і циклом розвитку, позитивним і негативним впливом довкілля на цей розвиток, роллю лісників, які доглядають за лісом, ярусами лісу, породами дерев, з різними типами настрою, які дають змогу відчути «проблеми» дерев;
  • проекти у сфері природничої освіти на прикладі авторського проекту «Календар одного дерева»;
  • рухливі, музичні, мистецькі ігри, які зближують дітей з природним довкіллям, приклади діяльності у класі і за його межами;
  • творча діяльність з використанням природних зразків з найближчого довкілля;
  • пропозиція навчальної діяльності для спільного цікавого проведення часу під час екскурсій, мандрівок;
  • способи активізації групи під час екскурсії/прогулянки.

МАТЕМАТИЧНА ОСВІТА З ЕЛЕМЕНТАМИ КОДУВАННЯ

  • математичні забави та ігри на основі музики, руху, художньої діяльності та логічного мислення з використанням простих матеріалів (паперу, хулахуп, ударних інструментів, ігрових костей тощо);
  • приклади ігор для розвитку логічного мислення, аналізування і розв’язування проблем, пошуку і сприйняття інформації, набування навичок і вправності рахування;
  • забави та ігри, які вводять дітей у світ кодування без використання комп’ютерів на основі найпростіших загальнодоступних матеріалів – карток, ігрових костей, келихів тощо;
  • прості приклади навчальної діяльності та ігор, які розвивають логічне мислення, креативність, аналізування і розв’язування проблем, кодування і розуміння інформації, перенесення коду на конкретні дії, а також способи самостійного виготовлення планшетів і реквізитів для навчальної діяльності.

НАТХНЕННІ ФОЛЬКЛОРОМ – ТРАНСФЕР КУЛЬТУРНИХ РЕСУРСІВ КРАЇНИ У НАВЧАННЯ ДІТЕЙ

  • пропозиції ігор для привітання і прощання, а також танців, ритмічно-рухливих ігор на основі народної музики;
  • приклади простих забав та інтеграційних танців на основі народних мелодій;
  • приклади мистецької діяльності, на які надихнули елементи народного мистецтва;
  • використання народної музики у мовленнєвій та математичній освіті, приклади сценаріїв занять;
  • значення танцю, музики, руху у роботі з групою;
  • значення музично-рухливих забав на основі традиційних народних мелодій;
  • значення використання народної музики у формуванні національної ідентичності через популяризацію народної культури.

МОВНА ОСВІТА НА ОСНОВІ МЕТОДИЧНИХ ПОРАДНИКІВ «НАВЧАЄМО, ГРАЮЧИCЬ»

  • забави для формування мовленнєвих компетентностей дітей;
  • традиційні рахувалки, римування і приклади використання їх у мовній освіті;
  • приклади використання віршиків різної тематики, пристосованої до календаря навчального року, і приклади їх використання;
  • склади, слова і речення – вправи, які готують до читання, ігри для розвитку словникового запасу й оперування ним;
  • пропозиції використання у мовній освіті простих і доступних матеріалів, які зроблять навчання цікавішим, формування у дітей позитивного ставлення до навчання і розвиток зацікавлення у пізнанні навколишнього світу.

ВІЗУАЛЬНЕ МИСЛЕННЯ у роботі вчителя

  • планування простору на плакаті (рамки, тіні, назви, шрифт, стрілки);
  • практичні приклади використання візуального мислення в освіті;
  • як малюнок може підвищити ефективність технік запам’ятовування;
  • поточні потреби учасників.

Вебінари вестимуть польські тренери, але ми забезпечимо синхронний переклад на українську мову. Крім цього, в рамках проекту ми запланували перекласти і видати книжку видавництва KLANZA «Навчаємось, граючи» для 1-3 класів.

До безпосередньої участі у вебінарах ми запросимо 40 українських вчителів. Однак всі навчальні матеріали, а також відеозаписи вебінарів з перекладом будуть у вільному доступі.

Отож, слідкуйте за нашими новинами!